小編老大不小卻迷戀觀看Teen Movie (青少年電影),雖然劇情芭樂到爆炸,但小編我還是每每必沉淪!

有一部叫Mean Girls,在非洲長大的少女Lindsay Lohan初踏入城市高中的生活,

被「天團少女組」狠教訓一番,進而發現高中生活比活禽猛獸還要可怕的故事。

528531_481995421824817_449712026_n 

Mean girls as a group are usually formed by two kinds of girls. One or two queen bees and other wannabes.

「天團少女組」通常是由兩種女孩組織而成。一到兩位的「女王蜂」以及其他的跟屁蟲。

 

"She's fabulous, but she's evil". This line seems to perfectly capture our culture's love/hate relationship with so-called mean girls.

「她好正喔!但也太機車了吧!」這句話似乎完美地捕捉到了我們文化中對於所謂的mean girls又愛又恨的感情!

 

但mean girl只是mean (卑鄙、苛薄)而已嗎?

妳還記得那位完美無缺的女孩嗎?高高在上,把你當空氣!

或者你就是那一位不可一世的少女呢?今天就讓我們來回顧一下Mean Girls的經典語錄吧!

 

1.

And evil takes a human form in Regina George.

Don't be fooled because she may seem like your typical selfish and back-stabbing girl,but in reality, she's so much more than that.

惡靈用Regina George的型體出現。不要被唬弄了,只因為她看起來像那種典型的自私鬼還有會在背後統妳一刀的女生,但事實上是,她比那個還要更壞心。

 

2.

I'm sorry that people are so jealous of me... but I can't help it that I'm so popular.

我很抱歉大家都嫉妒我,但是我那麼受歡迎也是沒辦法的事!

 

3.

Regina: But you're, like, really pretty. (但是妳是,真的,真的很漂亮。)

Cady: Thank you. (謝謝妳!)

Regina: So you agree? (所以妳同意我這樣說?)

Cady: What? (什麼?)

Regina: You think you're really pretty? (妳覺得自己真的很漂亮?)

Cady: Oh... I don't know (喔... 我不知道..)

 

4.

Karen: God. My hips are huge! (天啊!我的屁股也太大了吧!)

Gretchen: Oh please. I hate my calves. (拜託...我恨死我的小腿了)

Regina: At least you guys can wear halters. I've got man shoulders. (至少妳們都可以穿露背背心。我有像男人一樣的肩膀)

Cady: I used to think there was just fat and skinny. But apparently there's lots of things that can be wrong on your body. (我一直以為人只會有「胖」跟「瘦」兩種問題。但顯然的,妳們的身體有太多有問題的事情了)

Gretchen: My hairline is so weird. (我的髮線好奇怪喔!)

Regina: My pores are huge. (我的毛孔好大)

Karen: My nail beds suck. (我的指床糟透了)

Cady: I have really bad breath in the morning. (早上起床的時候,我有很嚴重的口臭)

Karen: Ew! (噁!)

 

  • Were you one of the mean girls back then?
  • Were you the queen bee or wannabe?
 
 
 
arrow
arrow
    全站熱搜

    看電影學英文 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()