Emma Stone is really hot, hot, hot these days. You see her in A LOT of movies.

Cal: Just because I've watched you pick up women, doesn't mean I know how to pick up women.

卡爾: 雖然我看過你把妹,可那不代表我就知道怎麼把妹。

 

 

重點講解

 

最近天氣熱,各式各樣的辣妹美女們也都越穿越少,真得很吸引人的目光。

雖然板工是個女的,但每次看到「極品」時也都很想上前去問問保養或化妝技巧。

相信我們的男粉絲們也都很想上前跟美女交個朋友吧。

 

今天我們就來教一些國外的經典「搭訕」話術,也就是所謂的 pick-up line。

如何一句就擒芳心呢 ??

快來學學吧~~

 

天堂 / 天使 類

1.  Am I dead, Angel? Cause this must be heaven!

天使,我死了嗎 ? 因為這裡是天堂啊 !

 

2.  God must be in a very good mood today, he made us meet .

老天爺今天心情一定很好,因為他讓我倆相遇。

 

3.  Are you lost ? Because heaven's a long way from here.

你迷路了嗎 ? 天堂離這裡很遠的。

 

 

裝可憐 類

1.  Help the homeless. Take me home with you.

幫幫無家可歸的人吧。帶我回家。

 

2.  If I followed you home, would you keep me ?

要是我跟著你回家,你會收留我嗎 ?

 

3.  Can you kiss me on the cheek so I can at least say a cute girl kissed me tonight ?

 你可不可以親一下我的臉頰 ? 這樣我還可以跟人說今晚有個可愛的女孩親了我。

 

4.  I'm choking! I need mouth to mouth, quick!

我噎住了。快幫我人工呼吸 !

 

5.  If you walk away now, I'll die with a broken heart.

 如果你掉頭就走,我會心碎而死的。

 

 

讚美 類

1.  There must be something wrong with my eyes, I can't take them off you.

我的眼睛一定病了,我無法ˋ將視線從你身上轉移。

 

2.  You're like a dictionary, you add meaning to my life !

你就像字典一樣,為我的生命帶來意義。

 

3.  Were you arrested earlier ? It's gotta be illegal to look that good.

你剛有被逮捕嗎 ? 長得這麼美應該是非法的吧。

 

4.  Can I borrow a quarter? I want to call my mom and tell her I just met the girl of my dreams.

可以借我點錢嗎 ? 我想打電話跟我媽說我遇見了夢中情人了。

 

5.  I’m not drunk, I’m just intoxicated by you.

我沒醉。我只是為了你神魂顛倒。

 

 

低級 類

1.  Nice pants. Can I test the zipper ?

你的褲子真好看。我可不可以試一下拉鍊有沒有壞 ?

 

2.  If you're going to regret this in the morning, we can sleep until the afternoon.

 如果你早上醒來後會後悔的話,那我們可以睡到下午。

 

3.  Nice dress. Can I talk you out of it ?

你的裙子真美。我能說服你脫下來嗎 ?

 

 

經典 類

1.  Haven't we met before ?  / Do I know you from somewhere ?

我們之前見過面吧 ?

 

2.  Can I buy you a drink ?

我可以請你喝一杯嗎 ?

 

3.  Are you here alone ?

你一個人嗎 ?

 

4.  Is this seat taken ?

這位子有人坐嗎 ?

 

 

______________________________________

What other pick-up lines do you know ??

Do any of them work ?

 

Tell us more by commenting below.....

電影學英文部落格提供一個讓粉絲們用看電影的方式輕鬆學英文,每天會介紹各種類型的電影,不論是院線片、非主流電影、國外影集、動畫片等等,所以 對於想要增進聽力的學生或是工作上需要外語溝通的上班族而言,都是非常有幫助的唷!看電影學英文課程就在菁英

。大家也可以加入看電影學英文的Facebook喔~

菁英國際菁英教育|上海托福|上海雅思|全民英檢|TOEIC|TOEFL|IELTS|SAT 

美加留學|澳洲遊學|日本遊學|英美留學|英檢證照時代|菁英托福雅思

上海托福培训|上海雅思培训 上海SAT上海SSAT

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    看電影學英文 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()